Sydney

17 januari 2014 - Orange, Australië

Zoals jullie weten waren we al een tijdje aan het nadenken om een paar dagen naar sydney te gaan. Na een lastminut beslissing en geregel was het dan donderdag 9 januari eindelijk zo ver. vroeg uit de vere want onze reis zou om 5.20 officeel beginnen. We zouden met de bus van orange naar litghow gaan en daar de trein pakken naar sydney centraal. Daar vroeger aangekomen dan gepland begon ons sydney avontuur. Ik had de dagen ervoor veel op internet zitten rondsnuffelen en had een goede actie gevonden. 5 attracties in sydney voor een goede prijs. Dus dat hadden we geboekt. zo zegt zo gedaan en begon ons avontuur bij de sydney eye toower. Een vanb de hoogste gebouwen in sydney met een 360 graden uitzicht over sydney. Daar op de tower hadden we eerst de sky walk. 268 meter boven het straat niveau gingen wij lopen. gezekerd aan het gebouw. Dus gek pak aan en gaan. Ik had nooit verwacht dat ik het zou durven of leuk zou vinden. Maar ik vond het geweldig. Daarboven rond lopen en uitleg krijgen over sydney. Het is net madurodam van sydney. Na de skywalk was het tijd om een verdieping lager te gaan kijken. Hier kon je van achter het glas rond kijken en foto's van de stad maken. Dit zo gezien te hebben is Sydney echt mega groot en mooi. we waren meteen verkocht.
na het eye tower avontuur was het dan echt tijd om in te checken bij ons hotel. We waren die zware tassen we zat onderhand. Na ingecheckt te hebben was het tijd om heerlijk darling harbour te gaan ontdekken.  En een bezoek te brengen aan madame tussaud te brengen. Mickael en ik hebben ons goed kunnen vermaken daar. Het grappige was wel dat we meer als de helft niet kennen. Maar met een heleboel gekke maffe en leuke foto's rijker verlieten wij na bijna 1,5 uur madame tussaud. 3e activiteit van de dag afgesloten. nu lekker eten en slapen het was een lange dag vandaag.

volgende dag weer vroeg uit bed. We hebben nog zo veel te zien. De dag begon met het Aquarium. Dit was mooi om te zien maar mega mega druk. we kregen bijna de kans niet om foto's te maken of om dingen te kunnen zien. Daarna was het tijd voor het wild life park, dit zou ook wel mega druk zijn hadden we verwacht. totaal niet, helemaal niemand was daar. het was heerlijk op je gemak de dieren bekijken en ook op je gemak foto's maken tot je de perfecte hebt. Ja dit weekend is er weer bewezen dat ik veel op me vader lijk. ruim 300 foto's in 4 dagen. na een korte breek was het tijd om naar het opera house te gaan. wauw wat is dat gebouw groot en mooi. jammer dat ze erom heen zo veel aan het verbouwen waren. maar dit is weer iets wat we kunnen afvinken op ons to do lijstje. na deze lange dag was het tijd om terug naar het hotel te gaan en ons op te frissen, we hadden die avond namelijk plannen om met Rachel de au pair die ik in orange had leren kennen lekker te gaan eten. Rachel was al ff in sydney en het was fijn om heerlijk even bij te kletsen. Na na even de pub in gegaan te zijn was het tijd om lekker te gaan slapen. het was weer een lange dag geweest.

zaterdag zou onze laatste lange dag in sydney zijn en natuurlijk was het mega mega warm. wij begonnen daarom vroeg al met het bekijken van het maritin museum. wat ons toegang gaf aan 5 verschillende boten. De boten gingen van heel vroeg naar de boot en onderzeeer die nu net zijn afgeschreven. na dit bezoekje waren wij ongeveer gesmolten. na even afgekoeld te hebben op de kamer hadden we besloten om even naar bondi beach te gaan. ik kan jullie vertellen we waren niet de enige met dat idee. jezus wat was het druk. Na een stap in de zee gezet te hebben waren we ook daarvan weer snel genezen. omg wat was dat koud. dus maar even lekker liggen op het strand om daarna lekker ergens te gaan eten en weer heerlijk te gaan slapen. morgen zou het weer een lange dag worden.

na een goede nacht rust was het tijd om de spullen in te pakken wonderbaarlijk pasten het allemaal nog perfect in de tassen. de laatste paar uur ging van start. na een bus reis van 2 uur waren we dan eindelijk op het centraal station in sydney. lees normaal loop je er 16 minuten op. hahaha we dachten slim te zijn en voor de laatste keer onze hop on hop off bus te gebruiken. na een laatste tour door de stad hadden we dan eindelijk het centraal station bereikt. daar in de trein onderweg weer naar litghow en daar weer de bus pakken naar orange en toe was ons weekend weer voorbij helaas. het gewonen leven begon  weer. alleen helaas met een ziek kind. ach ja hoort er allemaal bij.

wij gaan gewoon snel beginnen met het plannen van onze volgende reis in februari naar sydney, waar nu al een beetje roet in gegooid word. maar daar later meer over.

ik ga hier maar eens door met de order van de dag.
wil je foto's zien van syndey kijk dan even bij week 13 want me ipad zet de foto's niet in het verhaal en me laptop loopt steeds warm.
oh jah en niet heel onbelangrijk morgen ben ik hier al weer 3 maanden en ben ik officeel op de helft van mijn au pair tijd. pff wat gaat de tijd snel.

1. Inge:
    29 januari 2014
    Hoi Anne,
    Ik zag dat je werk zoekt als aupair/nanny als je terug bent, maar vind geen mailadres. Kun je contact met mij opnemen? ([email protected])
    Grt,
    Inge