Kerst en nog veel meer

26 december 2013 - Orange, Australië

pff wat hebben wij het druk gehad de afgelopen weken. Daarom helemaal geen tijd gehad om een verhaaltje te schrijven.
De afgelopen weken stond in de ban van kerst, het leven op de farm en leuke dingen doen. Vooral kerst was een van de belangrijkste dingen die we moesten regelen. Inkopen doen, samen met James dingen maken voor de familie en dingen voorbereiden. Ook zijn onze Alpaca's eindelijk geschoren en dit was mega om te zien.Mickael heeft volle bak mee geholpen en ik moest alles aangeven. Het was die dag voor mij echt een Australische dag. De dag begon met eindelijk het zien van een levende kangaroo op de farm van de buren. Daarna was het tijd om de Alpaca's te scheren.

alpacas scheren   mickael is volop aan het mee helpen.   en toen waren ze geschoren

en de Australische dag werd afgemaakt met het zien van een copperheadsnake in de tuin.

copperheadsnake

Kerst hier in Australie is toch wel een vreemde belevenis. Iedereen hier verbaast zich dat kerst bij ons niet zo groot en uitgebreid is. Toch ben ik wel een beetje gegrepen door het hele kerstfeest zoals ze dat hier vieren. er zijn zeker weten dingen die ik mee ga nemen naar huis om daar te maken en te doen. Nieuwe tradities zijn geboren. Zo hebben Nadine en ik veel dingen samen gemaakt voor het kerstfeest, zoals knalbonbons en een  gingerbreadhouse. Ook het zien van al die cadeautjes onder de kerstboom is een warm en gezellig idee vind ik.

gingerbread house

Ondanks dat ik mijn familie heel erg mis op zulke dagen, ben ik wel blij dat ik dit heb mogen mee maken. Ik heb een 2e familie erbij en daar ben ik heel blij mee.
Toch begin ik stiekem zo af te tellen naar februari tot ik eindelijk mijn eigen papa en mama weer kan zien.  Maar tot die tijd willen we nog veel dingen doen en beleven.

1. Rob:
    26 december 2013
    Hallo Anne,

Fijn om te vernemen dat jij het zo na je zin hebt, aan februari moet je nog even niet denken. Geniet van wat nu allemaal op je af komt. Fijne feestdagen en een gezond 2014, (jouw ouders zullen met de jaarwisseling nog even zonder jou moeten doen). Veel groetjes Rob