Aangekomen

19 oktober 2013 - Orange, Australië

Yeahhhhh eindelijk ben ik aangekomen op de plek van bestemming. Na wat op papier een lange reis leek. was in het echt ook echt mega lang. maar gelukkig ben ik er.
na meer dan 30 uur te hebben gereisd. 2 nachten overgeslagen te hebben was ik dan eindelijk in sydney. helaas kreeg ik in singapore al te horen dat er een grote bosbrand was in sydney. wat mij eigelijk wel een beetje bang maakte. maar ik moest me niet druk maken van nadine want waar ik die nacht zou verblijven was er geen gevaar. en ook bij ons huis. ( vreemd om dit te zeggen ) is er nu nog geen gevaar. oke dan is het goed, denk ik.
maar mijn grootste angst was het vliegveld van sydney, vooral na het zien van heel veel aflevering op tv over hun douane. nou kan je zeggen het is precies zo. in het vliegtuig kreeg je al een formulier over wat je bij had, wat je kwam doen enz. oke deze had ik al eerder gezien dus dat was geen probleem. na landing werden we met zijn alle uit het vliegtuig gejaagd. om met z'n alle in de rij te moeten staan voor de douane. joepie. eerst in de rij heb je een persoon die je formulier checkt en dan pas mag je naar de echte douane. vlak voor mij was een meisje die helemaal ondervraagt werd. over haar verblijf en alles. dat maakte me nog banger. dus had in me hoofd al heel het verhaal vertaalt in het engels. sta ik voor de douane. zegt die vrouw na controleren het is goed je mag door lopen. oke dus het verhaal is niet nodig. yes. aangekomen bij de band was mijn koffer er al. dus dat ging heel snel. om dan meteen weer in de volgende rij te komen staan. weer dat formulier laten zien. pfff. dan moet je door naar een van de 8 rijen. ik moest naar de 1e dit ivm de medicijnen die ik bij me had. daar weer in de rij staan, vertellen aan totaal vreemde wat je dan precies bij je hebt. oke loop maar door tot aan het stop bord. daar aan gekomen mag je samen met je spullen in een rij gaan staan, volgens mij houden ze hier van rijen.
daar stond ik dan te wachten op wie? op wat? na een paar minuten wist ik het , op de drugshond. tuurlijk Nederlander hè. maar gelukkig vond hij mijn koffer en tas niet interessant. terwijl de hond al weer 2 koffer verder was kreeg ik pas door dat ik weg mocht. maar ja daar begint het grote avontuur. vind de goede bus en zorg dat je op tijd op kantoor van work en holiday bent. met een koffer en tas die bij elkaar bijna 40 kilo wegen. leuk.
gelukkig was ik op tijd overal en kon mijn oriëntatie in sydney beginnen. saai saai saai.interessant  als je wil backpacken maar niet voor een au pair.
gelukkig heeft nadine me halverwege gered om met haar en james in de park te gaan lunchen met uitzicht de operahouse. super leuk. helaas ging alles fout. we zaten onder een boom die ons bekogelde met blaadjes takjes enz. we hadden 2 vogels die probeerde om ons eten te pikken. en het lukte. zielige james, daar ging zijn boterham. toen we ook nog hoorde dat andrews vlucht was gecanceld hadden we het gehad. andrew kwam dus pas later thuis. dan maar eerder naar onze slaap plaats voor die avond. bij de moeder van nadine. super lief dat ze mij er ook bij wilde hebben. had een eigen slaapkamer en kan me zelf ff op frissen. super fijn. om te tijd de doden zijn we even naar het strand gegaan. helaas mochten we niet het water in te gevaarlijk op dat moment. na het eten hebben we andrew opgehaald en hebben de sydney bij nacht gezien mega vet.
en toen was bij mij alle energie op, maar dat mag ook wel half 11 hier met weinig slaap in de afgelopen dagen. vanochtend vroeg op zodat we op tijd thuis zouden zijn. want door de bosbranden waren er wegen dicht. na een rit van 4 uur waren we daar dan eindelijk. mijn thuis voor de komende 6 maanden. het is hier zo mooi en groot. we wonen aan het water en vanuit mijn slaapkamer kan ik de alpaca's en de stieren zien. meteen aangekomen kreeg ik alle gevaren van daar te horen. slangen spinnen brand enz. omg waar ben ik terecht gekomen vind ik dit leuk? gelukkig is het lang geleden dat er slangen hier waren en ze doen er alles aan om ze weg te houden. toch moet ik er voorbereid voor zijn. na heel veel informatie en al me spullen uit pakken is het tijd voor mij inmiddels om te slapen. want hier is het 9 uur later. morgen ga ik weer nieuwe dingen zien en beleven en hopelijk geen slangen tegen komen. hihihi

1. Angelien:
    19 oktober 2013
    Aan de foto te zien klikt het al goed!
  2. Silvia:
    19 oktober 2013
    Mooie foto's Anne:-)
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt enzo:-)
  3. Trudy:
    21 oktober 2013
    hey Meissie,
    jouw Whatts app gelezen. fijn dat het je goed gaat. Uiteraard is het wennen. Hoop dat je je snel thuis gaat voelen.
    groetjes xx