Eerste vrije dagen

27 oktober 2013 - Orange, Australië

pfff wat een week heb ik gehad. Tot nu toe weinig stil gezeten. Na 3 dagen gewerkt te hebben was het woensdag avond voor mij weekend, heel vreemd. Woensdag avond kwam Andrew al thuis ivm de NFD. ook kregen we slapers dus met de familie, oma, ik en de 2 bezoekers was het een drukke boel in huis. Maar wel heel gezellig.
Donderdag was het dan eindelijk zo ver de National fields days. Dus vroeg op om naar de andere kant van Orange te gaan. Midde in iemands weiland hadden ze een mega grote beurs staan. Ik heb me ogen echt uigekeken. Er stonden 4 verschillende stands met tractors van de meest kleine tractors tot wat bij ons al een grote tractor is.
ook stond daar een gloednieuwe graafmachine, ja die heb je hier gewoon nodig als je een grote farm hebt.
NFD
Andrew keek samen met mij z'n ogen uit, hij wil graag eentje kopen, dus het was net een kind in een snoepwinkel
andrew als een kind in een snoepwinkel
verder kon je het zo gek niet verzinnen of het was er. onderdelen voor je tractors en andere machines. kleren voor op de farms. Je kon er zelfs dieren kopen als je wilde. koeien, schapen, alpaca's noem maar op.
Ook hadden ze een kleine kinderboerderij met vrij jongen dieren en james was er helemaal verliefd op. Hij wilde ze allemaal eten geven en knuffelen. Zo leuk
James op de kinderboerderij bij de NFD
ook wilde Nadine en Andrew zien hoe een echte australische hoed mij zou staan.
uhmm... jah
volgens de meeste staat die me goed, en vind het zelf ook wel grappig dus hij staat op me verlanglijstje. Maar eerst moet ik laarzen kopen hier op de farm kun je echt niet zonder. Wie had dat ooit gedacht. Anne met rubbere laarzen. hihi
Al bij al was de Fields days een leuke dag helaas was het mega koud.

vrijdag was het weer een lekker drukke dag. De ochtend begon met kindergym met james en Nadine. mega leuk om dit en de gelijkenis met Nederland te zien. Daarna kwam het saaie deel maar niet geheel onbelangrijk, regelen van een bankrekening. Want eigelijk zou die geregeld worden voor mij, maar helaas was dat niet gebeurt.
leuke van deze bankrekening is dat je mag kiezen welke kleur kaart je wil een roze of een zwarte. ja welke zou ik gekozen hebben? tuurlijk de roze:D hahaha
Daarna was het ff niks doen heerlijk, want die avond hadden we weer een uitstapje gepland. maar toch kregen we onverwachts 's middags bezoek een andere au pair en haar 2 kindjes waar ze voor moet zorgen. ze kwam iets ophalen. Dat was wel heel leuk. ff zitten kletsen en ze zou de volgende dag weer komen met haar hostmum om iets te drinken.
na dit onverwachtse bezoek was het tijd om naar het park te gaan. er zou daar een wijnavond gehouden worden. allemaal verschillende kraampjes stonden er bij een aantal kon je eten kopen en bij de rest wijn. daar zat ik dan met me glas wijn in het park met een paar 1000 mensen allemaal met wijn. het was echt een feestje.

zaterdag hadden we een rustige dag, want we hadden allemaal niet zo goed geslapen. dankzij onze peuter die geen zin had in slapen en ons dat goed kenbaar maakte rond 1:30 2:30 4:30. ach jah.
toch zijn we middag even naar de park geweest om daar te gaan lunchen met de beste vrienden van Nadine en Andrew en hun kids. Dat was wel lekker zo in het zonnetje. Toen we thuis waren kwam rachel ( de andere au pair ) en haar hostmum wat drinken. Het is fijn om een andere au pair te ontmoeten.
rachel is bij ons blijven eten en we zijn daarna de stad geweest. lekker in een pub wat gedronken. lekker bij gekletst en we gaan kijken of haar oudste een 3 jarige ook kan mee doen met de muziek les die james heeft zodat we samen daar kunnen zijn en de kids gezellig samen kunnen spelen.

het is vreemd om hier een nieuw leven op te starten, met alles erop en der aan. Je hobby's hier doen, vrienden hier maken en dat soort dingen. Op dit moment voelen die dingen allemaal nog vreemd, het voelt vreemd dat je gewoon dingen kunt en mag gaan doen die je leuk vind om te doen.
tot nu toe heb ik het gevoel dat ik mega mazzel heb met mijn plekje die ik gevonden heb en ik kan niet wachten tot ik het mrt mijn ouders en mijn lieve vriendje mag delen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trudy:
    27 oktober 2013
    leuk te lezen dat het goed gaat en je het leuk vindt.
    Ik vond het ook bijzonder gisterenavond met je te kunnen kletsen, grappig.
    groetjes
    Trudy