mini treintjes, pelikanen en nog veel meer

9 november 2013 - Orange, Australië

Zo de weken vliegen hier voor bij en dat is goed, dat betekend dat ik het naar me zin heb. Ik begin steeds meer me draai te vinden in het dagelijkse leven. Het helpt daarbij dan ook dat ik nu de weg begin te kennen en ook dingen kan vinden. Zo ben ik bijvoorbeeld dinsdag naar het park geweest met James. We hebben samen genoten van al het moois wat lente brengt. Vooral de mooie bloemen die in de kassen in het park zijn. Ook begin ik steeds meer me eigen draai aan de dagen te geven, en vooral aan de activiteiten die we doen en dat houd het intressant en leuk.
Ook begint de band met James nu echt te komen. Hij weet me ook haar fijn te vinden. Het is al een paar keer voorgekomen dat die opeens in me kamer staat en op me bed wil zitten en rond kijkt of met mijn ipad wil spelen. Vooral de ipad is een heilig iets en daarmee krijg ik alles voor elkaar. Soms zijn dingen heel handig.
Het kwam tot 2 dagen geleden alleen nog maar voor dat james me kamer in kwam als de deur open was. Sinds 2 dagen kan hij ook mijn deur open maken en heb ik al 2 ochtende een kleine bezoeker in mijn kamer. Nadine vind het zo erg dat hij dit doet, maar ik zie tot nu toe de fun er wel van in. En ja dan mis je soms wel eens wat een boek, telefoon of ipad. Die vind ik dan meestal terug in de handen van een 2 jaar oude peuter. Tot nu toe is die er heel voorzichtig mee en dat ik wel heel fijn. Toch krijgt mijn ipad ongeveer elke paar dagen een nieuwe verstop plek.

Elke 2e zaterdag in de maand is er iets leuks te doen in orange en is de hele dag al volgepland door de familie. Wat ook wel weer leuk is. De ochtend begint dan met farmermarkt. Alle lokale boeren die iets te verkopen hebben komen bij elkaar en verkopen hun spullen. Dit gaat van brood tot olijf olie tot fruit tot drinken, honing, vlees noem het maar op.
Het is leuk om er over heen te lopen, vers fruit te kopen en dan heb je het ook weer gehad. De familie vind het helemaal super en het is echt een uitje. Ik moet zeggen de fruit van daar is wel beter dan in de supermarkt.
Na de markt is er 's middags iets veel leukers te doen in een van de parken van Orange. De gemeente van Orange heeft dat park gegeven aan een groep mensen die treinen maken en onderhouden. Ze hebben het park gekregen en mogen daar een heel spoorlijn aanleggen en doen wat ze wil. In ruil dat ze het park onderhouden en 1 keer per maand de inwoners van Orange de gelegenheid gegeven om mee te rijden.
mini treintjes          ritje op de trein
Ja ik vermaakte me zelf wel 3 ritjes op de trein en voor de rest heerlijk in het zonnetje zitten.

Thuis hebben we op dit moment veel extra dieren die komen en gaan. Zo hebben we een hoeveelheid eenden waar je gewoon bang van word die ons gazon inpikken.
gasten

Ook hadden we onverwachts pelikanen op bezoek, ik had ze al een paar keer eerder gezien. Alleen horen pelikanen hier totaal niet thuis. Maar wij denken dat het meer waar we aan zitten vol met vis zit en dat ze daarom zo ver van de kust zijn.
want vanmiddag hadden we er maar liefst 6 op het gazon zitten.
onverwachts bezoek         5 pelikanen op een rij ( helaas mis ik op de laatste foto de 6e pelikaan. )
Dat het hier rijk aan dieren was wist ik wel maar het blijft me iedere keer verbazen. Toch verwachten we binnen kort nog meer dieren maar liefst 4 koeien komen ons gezeldschap houden, voor even. En we verwachten een baby alpaca en daar wachten we op dit moment vol spanning op. hopelijk komt hij/zij snel.